Nowe informacje |
|
___________________ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
styczeń-lipiec 2007 |
W ciągu ostatnich 10 miesięcy pojawiło się sporo nowych budynków i zabudowań w obrębie bazy - zwłaszcza jej południowej części. Najbardziej znaczące z nich to:
-
część południowa:
zmiany
uwidocznione na zdjęciach są doskonale widoczne
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
wrzesień
2005- styczeń 2006 |
- część północna:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lato 2005 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
maj 2004 | Oto zdjęcia otwartych hangarów H-21 i H-22. Wielka
to rzadkość, ponieważ w Groom Lake nic nie stoi "otworem" w świetle
słonecznym.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
maj 2004 | Zauważono sporą aktywność wokół hangarów H-20 - H23. Przy hangarze 22 obserwowano przez moment dużą, ciemną sylwetkę maszyny (długość porównywalna z 737-200 Janet). W poniedziałkowy poranek (10.05) maszyna rejsowa Janet wahadłowo odbywająca loty do Groom Lake TTR i Las Vegas została zmuszona do krążenia po zachodniej stronie bazy, podczas gdy oczekiwano na lądowanie maszyny testowej. Tuż po lądowaniu samolot zajął miejsce w Hangarze 22 (drzwi nie zostały natychmiast zamknięte). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
marzec 2004 | Pojawiły się pogłoski o mającej się pojawić nowej bramie blokującej dostęp do góry Tikaboo. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
marzec 2004 | Na początku miesiąca w pobliżu bazy zanotowano ciekawe i niecodzienne zjawisko. Otóż przez niezbyt długi okres czasu przestały funkcjonować prawidłowo wszystkie urządzenia elektroniczne. Coś takiego miało miejsce wcześniej jedynie w przypadku prób z bronią jądrową (impuls elektromagnetyczny). Niektórzy łączą to zjawisko z testowaniem nowych zabawek zakłócających pracę urządzeń elektronicznych. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lato 2003 | W związku z opublikowaniem przez Space Imaging
nowych satelitarnych zdjęć obszaru Groom Lake (kolor) w technice 1 m, można zobaczyć
wiele zmian, jakie dokonały się w ostatnim okresie. - wersja zmniejszona do rozdzielczości 4m z dnia 24.07 2003 > www.lasvegasnow.com/area51/Area51-4M072503-LG.jpg [KLAS TV - Las Vegas] - wersja obszaru bazy w rozdzielczości 2m z dnia 24.07 2003 > www.lasvegasnow.com/area51/Area51-072503-LG.jpg [KLAS TV - Las Vegas] Zmiany w bazie: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
październik 2003 | Mieszkańcy Rachel zanotowali wzmożony ruch na drodze prowadzącej przez północną bramę (North Gate). Zwrócono uwagę na nietypowo duże ilości ciężkiego sprzętu budowlanego. Może to być związane ze zmianami na południowej rampie w okolicy hangarów H9-16. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lipiec 2003 | Zdjęcia satelitarne wykazały, że południowa rampa (tuż obok hangarów H 9-16) została odnowiona. Wygląda na to, że hangary te - nie używane od pewnego czasu staną się znowu "potrzebne" w związku z nowym projektem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
czerwiec 2003 | Gary
Sellani podczas wykonywania zdjęć do
swojej nowej panoramy ze szczytu Tikaboo uchwycił moment otwarcia hangaru H-9. Naturalnie
na drzwiach była maskująca siatka ale coś tam "prześwitywało" przez nią.
Przy okazji... Najnowsza panorama Area 51 wykonana przez nas w formacie jpg.(379kB
- 9725x386 px)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
czerwiec 2003 | W związku z opublikowaniem zdjęć pokazujących zdemontowane czujniki w pobliżu bazy Chuck Clark został oskarżony o niszczenie własności federalnej. Podobno sprawą zainteresowała się lokalna komórka FBI. O wyjaśnienia poproszony został również J. Arnu - webmaster Dreamland Resort - na stronach tej witryny znalazły się zdjęcia z informacjami (http://www.dreamlandresort.com/area51/new_sensors.html) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
wiosna 2003 | Strona domowa Boba Lazara została "zhakowana na
śmierć". Hakerzy skasowali wszystkie pliki stron i grafikę, pozostawiając jedynie
zdjęcie latającego spodka wbitego w ziemię i tekst: THIS SITE HAS BEEN HACKED TO DEATH. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
maj 2003 | Zmiany 2001-2003
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kwiecień 2003 | Kolejny "niewypał" Discovery. Kanał Discovery nie ma ostatnio dobrej passy - jeśli chodzi o tematykę związaną z Area 51. W ostatnim programie zatytułowanym "Return to Area 51", zastanawiano się czy baza znowu (!) jest w użyciu. Kanał Discovery dzielnie wspomaga znany z wcześniejszego kompromitującego artykułu o zamknięciu bazy - Jim Wilson z pisma Popular Mechanics. Jim ponownie wygłasza swoje niesłychaństwa o zamknięciu bazy. Oto ciekawsze rodzynki z programu: - w bazie zakopano szczątki samolotów, potem szukano ich, by je odkopać... - "Rachel w stanie Nevada - w tym małym miasteczku (ok. 70 mieszkańców) położonym 160km od Las Vegas znajduje się poligon doświadczalny Nellis" - z dochodzenia, jakie przeprowadził J. Wilson z Popular Mechanics wynika, że Area 51 nie jest już bazą do testowania tajnych samolotów, lecz stanowi coś w rodzaju cmentarzyska dla rozbitych wraków tajnych prototypów - grupa starszych osób zamawia sobie w Las Vegas busa z kierowcą i "rusza" na podbój Strefy 51. W ciemnościach, za pomocą noktowizora ekipa Discovery realizuje jeden z najsłabszych materiałów filmowych (nieostrość, rozmazanie) w historii towarzysząc emerytom w obserwacji świateł nadlatujących samolotów. Usadowieni pod skrzynką Steve'a Medline'a wykrzykują podnieceni obserwując niebo - a ekipa Discovery dzielnie kręci obiektywem, żeby wszystko wyglądało bardziej tajemniczo. - Jedną z maszyn pogrzebanych w Groom Lake jest Have Blue (na zdjęciach widać prototyp innego samolotu - Tacit Blue) - Jim Wilson uważa, że Strefa 51 ma przed sobą znakomitą przyszłość. Wcześniej twierdził, że Area 51 zamknięto i przeniesiono. Brawo chłopcy - oby tak dalej... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
styczeń/luty 2003 | Ćwiczenia Red Flag (Nellis AFB) zostały odwołane. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.01 2003 | Odbyła się ceremonia z okazji przybycia do Nellis AFB nowych F-22 Raptor. Informacja o tyle ciekawa, że jeszcze miesiąc wcześniej widziano Raptory nadlatujące z kierunku Groom Lake, co nie byłoby dziwne, gdyby nie fakt zakazu lotów nad terytorium Area 51 oraz Range 66 (piloci z bazy Nellis AFB mają absolutny zakaz lotów nad przestrzenią Groom Lake - tzw. the box). Możliwe, że przeprowadzano jeszcze jakieś testy związane z modyfikacjami ostatniej wersji F-22. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Listopad 2002 | Praca
w Groom Lake? Na stronach America's Job Bank po wpisaniu lokalizacji (Nevada, Las Vegas) można uzyskać informacje na temat aktualnego zapotrzebowania rynku pracy w tym rejonie. Ciekawe propozycje odnajdziemy, jeśli w polu "Required Licenses/Certificates:" wpiszemy słowo "clearance". Strona wypełni się informacjami na temat wymagań kandydatów:
Praca dotyczy wyłącznie osób (z narodowością US) posiadających kod dostępu Top Secret lub "Q" (wymagane dla DoD). Lokalizacja wskazuje na "miejsce" w Nevadzie. Dalej jest także mowa o konstrukcji podziemnej oraz ewentualnej dalszej pracy pomiędzy Nevadą i Kalifornią. Pracownik powinien liczyć się z pracą na odległym miejscu w systemie zmianowym przez większą ilość godzin, a także powinien być stale dyspozycyjny. Tzw. Team Manager powinien spełniać jeszcze wymóg 15 letniego stażu w dziedzinie konstrukcji inżynieryjnych. Projekt będzie wprowadzany w życie przez nieokreśloną z góry ilość miesięcy - potem może zostać przeniesiony do Pd. Kalifornii. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
05.12 2002 | W przedświątecznej audycji kanał Discovery (nadawany w wersji dla USA) donosi jakoby Area 51 oprócz miejsca testów w końcowej fazie ultranowoczesnych statków, jest również najdroższym cmentarzem świata, w którym przechowywane są różnego rodzaju maszyny latające. Według Discovery oraz udzielającego w nim wywiadu Steve'a Hauser'a (Desertsecrets.com), Dreamland to miejsce, gdzie swój koniec znalazły różnego rodzaju pionierskie technologie, które z różnych powodów nie weszły do produkcji lub zostały bezterminowo zawieszone - w oczekiwaniu na "lepsze czasy". Wiele z tych projektów weszły w fazę testów i lotów próbnych lecz nie znalazły zastosowania w lotnictwie USA z powodu cięć budżetowych oraz braku zainteresowania oficjeli z wywiadu, a także sił kosmiczno-powietrznych i Kongresu, w którym w ostatnich pięciu latach doszło do zmian nastawienia w finansowaniu eksperymentalnych technologii. Dopiero po wydarzeniach z 11 września 2001 lobby związane z przemysłem zbrojeniowym (zwłaszcza marynarka i lotnictwo) rozpoczęły intensywne zabiegi o uzyskanie dofinansowania przez Kongres USA na cele związane z poszukiwaniem i rozwojem nowych technologii i przeprowadzania kosztownych testów z tym związanych. Znamienne stało się również całkowite wyciszenie spraw związanych z doniesieniami nt. testowania nowych technologii oraz prac na terenie NTS, TTR (w Nellis) oraz innych bazach, w których od czasu do czasu dało się słyszeć różnego rodzaju przecieki o wykorzystaniu tam czegoś nowatorskiego. Wygląda na to, że kwestie związane z Area 51 zostaną całkowicie wyeliminowane z "obiegu" społecznego (na czym od dawna wojskowym tak zależało) - tylko patrzeć jak zagarną ostatnie miejsca, z których można jeszcze oglądać bazę. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
03.04 2002 | Dzięki nagranej informacji ze skanera ustawionego na częstotliwość wieży w Groom Lake uzyskano potwierdzenie wcześniejszych obserwacji nowej maszyny testowanej w Area 51. Wywołanie nastąpiło po tym jak do pasa startowego w Groom Lake zbliżał się rejsowy lot JANET z Las Vegas. Boeing otrzymał zezwolenie na podejście do lądowania ponieważ "fastmover" wylądował (zdjęcia i audio do pobrania na stronie Dreamland Resort) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14.12 2001 | |
Przedłużający się strajk Cammo Dudes oraz pracowników obsługi bazy spowodował opóźnienie prac na Nevada Test Site. Planowane testy z użyciem broni ze zubożonym uranem musiały zostać przełożone na inny termin |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11.12 2001 | Pracownicy ochrony bazy znani jako Cammo Dudes ogłosili strajk tworząc pikietę przy wejściu do terminalu Janet na lotnisku McCarran w Las Vegas. Jako powód podali rosnące koszty utrzymania (do tej pory otrzymywali $15,05 - żądają $16,03). Podobna sytuacja mała już miejsce w roku 1996, kiedy to EG&G Special Projects rozpoczęła swoją restrukturyzację zwalniając personel. Nastąpiła wtedy zmiana nazwy na EG&G Technical Services. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
październik 2001 | Nowa instalacja radarowa na szczycie Papoose Mountain Range została ukończona. Chłopaki z Bechtel ścięli (!) i oczyścili cały szczyt. Lokalizacja: kilka kilometrów na pd.-zach. od Area 51(GPS:N 37° 12.35' and W 115° 50.43'), (zdjęcie: Dreamland Resort). Zdjęcia z okolic Tikaboo wykonane przez Gary'ego Sellani | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
wrzesień 2001 | Zlikwidowano stanowisko radaru Dopplera na Flat Top - północnej części szczytu Queen City Summit. Najprawdopodobniej nastąpiło przejęcie jego funkcji przez urządzenie na Bald Mountain. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ssierpień 2001 | W środku sierpnia 2001 zauważono nowy rodzaj maszyny typu stealth. Okazuje się, że nowa zabawka z Groom Lake do złudzenia przypomina F-117 Nighthawk, tyle, że jest mniej więcej 1,5 -2 razy większa (dł. ok. 40m rozpiętość skrzydeł ok. 25-27m). Nowa maszyna leciała razem z KC-10 tankując w powietrzu - stąd obserwator mógł porównać wielkości. Chwilę później ponownie zauważono ten sam samolot, tyle że w towarzystwie F-15. Gabaryty F-15 są w przybliżeniu równe (długość) z F-117, zatem można było potwierdzić rozmiary nowego F-117. Typ i kształt tylnego usterzenia był podobny, jedynie kształt kabiny wydawał się nieco bardziej opływowy niż w przypadku F-117. Obserwacja miała miejsce ze szczytu góry Tikaboo. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
wiosna 2001 | Ukończono
prace związane z usunięciem zbiorników paliwa w tzw. "Farmie
Zbiorników". Pozostawiono jedynie dwa najbardziej
wysunięte na południe (zob. fot.1 i fot.2 ). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lockheed
Martin potwierdził istnienie nowych patentów (w Biurze Patentowym US) dotyczących: *samolotu wykonanego z nowych komponentów(?)(11.01 2000) - patent#D418,804. *części do napędu pulsacyjno-detonacyjnego (100/s) (produkcja - środek lat 90-tych!), patent #5,473,885. *części do napędu laserowego, który tworzy falę stanowiącą źródło napędu - patent #5,542,247 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|